STRATEGI PENGEMBANGAN PASAR: USAHA MIKRO TAHU SUSU
DOI:
https://doi.org/10.31571/gervasi.v8i3.7617Abstract
Usaha tahu susu saat ini merupakan usaha yang sangat menjanjikan, mengingat produk tahu adalah produk olahan makanan yang sangat digemari semua kalangan masyarakat. Tujuan dilakukan pengabdian ini adalah untuk membantu mitra dalam meningkatkan kualitas produk dan perluasan cakupan pasarnya. Metode yang digunakan dalam pengabdian ini adalah pendampingan pada mitra dengan cara identifikasi potensi pasar yang akan dibidik melalui strategi pengembangan pasar serta identifikasi pada kualitas produk yang ditawarkan melalui formulasi komposisi yang ditetapkan pada produk. Hasil kreasi olahan tahu menjadi produk tahu susu dan tahu kuning dapat diterima baik oleh pasar, sementara itu untuk pengembangan pasar dapat diperluas cakupannya.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Indra Kurniawan Indra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors should sign the copyright transfer agreement when they have approved the final proofs sent by GERVASI prior to the publication.