ANALISIS BUKU TEKS KURIKULUM 2013 SEBAGAI SUMBER BELAJAR PENDIDIKAN KEWARGANEGARAAN PADA SISWA KELAS VII SMP NEGERI 2 SAYAN KABUPATEN MELAWI
DOI:
https://doi.org/10.31571/pkn.v3i1.1094Keywords:
Buku Teks Kurikulum 2013, Sumber Belajar, Pendidikan KewarganegaraanAbstract
Downloads
References
Efendi, A. (2015) Beberapa Catatan Tentang Buku Teks Pelajaran di Sekolah. http://ejournal.iainpurwokerto.ac.id/index.php/insania/article/view/334 [diakses 22 Mei 2019]
Jamaludin, S. (2009) Model-Model, Media dan Strategi Pembelajaran Kontektual Inovatif. : CV. Yrama Widya
Kemendikbud. 2014. Konsep dan Implementasi Kurikulum 2013. Jakarta: Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan
Mulyasa. (2013). Pengembangan Kurikulum di Indonesia 1947-2013. Jakarta: Prestasi Pustaka
Muslich, M. (2010).Text Book Writing. Dasar-Dasar Pemahaman Penulisan dan Pemakaian Buku Teks. Jakarta ISBN
Peraturan Pemerintah No.20 Tahun 2013 Standar Pendidikan Nasional: Jakarta Depdikbud
Peraturan Pemerintah No.20 Tahun 2013 Standar Pendidikan Nasional: Jakarta Depdikbud
Pramana, Sriasih & Gunatama (2017). Analisis Kesesuaian Materi Buku Teks Bahasa Indonesia SMP/MTs Kelas VII dengan Karakteristik Siswa Kelas VII A7 di SMPN 1 Singaraja. E-Journal Jurusan Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia (Volume : 7 No:2 Tahun 2017). http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPBS/article/download/14985/9131 [diakses 20 Mei 2019]
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Saraswati, Agung & Sudarma. (2016). Analisis Buku Teks Siswa Kurikulum 2013 Ditinjau dari Aspek Desain Pesan Pembelajaran Kelas IV Sekolah Dasar. e-Journal Edutech Universitas Pendidikan Ganesha Jurusan Teknologi Pendidikan (Vol: 5 No: 2 Tahun 2016.http://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JEU/article/download/7770/5303 [diaksess 21 Mei 2019]
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Dada Suhaida, Ade Suhandra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
Authors should sign the copyright transfer agreement when they have approved the final proofs sent by Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan prior to the publication.