PROBLEMATIKA PEMBELAJARAN DARING MATA PELAJARAN PPKN KELAS XI DI SMA NEGERI 1 GERUNG
DOI:
https://doi.org/10.31571/pkn.v6i2.4413Keywords:
Problematika Daring, Mata Pelajaran PPKnAbstract
Downloads
References
Abadi, G. F. (2015). Inovasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Berbasis E-learning. 22(i), 127–138.
Al-qadri, B. (2016). Persepsi Masyarakat Tentang Pemberitaan Delik Kesusilaan Pada Media Elektronik Di Kecamatan Manggala Kota Makassar. Jurnal Supremasi, 11(2), 163–173.
Amran, A., Suhendra, S., Wulansari, R., & Farrahatni, F. (2021). Hambatan Siswa dalam Pembelajaran Daring pada Mata Pelajaran Matematika pada Masa Pandemik Covid-19 di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(6), 5179–5187.
Asmuni. (2020). Problematika Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19 Dan Solusi Pemecahannya. Jurnal Paedahogy, 7(4), 281–288.
Hakim, H. (2017). Pengaruh Interaksi Guru-Siswa Terhadap Kreativitas Peserta Didik SD Negeri 2 Pakis-Banyuwangi. 2(1), 2541–6707.
Herlina, N. (2020). Manajemen Pembelajaran Daring Di Perguruan Tinggi Pada Masa Pandemi Covid-19. Journal Civics & Social Studies, 4(2), 102–108. https://doi.org/10.31980/civicos.v4i2.925
Indonesia, P. P. R. (2021). Peraturan Pemerintah Republik Indonesia Nomor 57 Tentang Standar Nasional Pendidikan. Standar Nasional Pendidikan. https://jdih.kemdikbud.go.id/arsip/Salinan PP Nomor 57 Tahun 2021.pdf
Ismail, M., Herianto, E., Sumardi, L., & Basariah, B. (2021). Sosialisasi Pembelajaran Daring Bagi Guru PPKn Madrasah Tsanawiyah Se Kota Mataram. 3, 364–370.
Kemendikbud. (2020). Data Referensi Pendidikan. Pusat Data Dan Informasi Kemendikbud. http://referensi.data.kemdikbud.go.id/index11_sd.php?kode=052400&level=2
Magdalena, I., Salsabila, A., Krianasari, D. A., & Apsarini, S. F. (2021). Implementasi Model Pembelajaran Daring Pada Masa Pandemi Covid-19 Di Kelas III SDN Sindangsari III. Pendidikan Dan Dakwahl, 3(1), 119–128.
Mar’ah, N. K., Rusilowati, A., & Sumarni, W. (2020). Perubahan Proses Pembelajaran Daring Pada Siswa Sekolah Dasar Di Tengah Pandemi Covid-19. 445–452.
Muliati, M., Zubair, M., & Basariah, B. (2022). Peran Orang Tua dalam Mendorong Motivasi Belajar Anak Selama Pembelajaran Daring Pada Mata Pelajaran PPKn (Studi di Lingkungan Tolotongga). Jurnal Ilmiah Profesi Pendidika, 3(September), 2620–8326.
Mulyono, M. (2011). Strategi Pembelajaran Menuju Efektivitas Pembelajaran di Abad Global. Malang: UIN-Maliki Press, 13–52.
Pusdiklat Kemdikbud. (2020). Surat Edaran Mendikbud No.4 Tahun 2020 Tentang Pelaksanaan Kebijakan Pendidikan Dalam Masa Darurat Penyebaran Corona Virus Disease (Covid-19). Pusat Pendidikan Dan Pelatihan Pegawai Kemendikbudristek.
Rahmawati, A., Pita, A. E., Setiono, P., Yuliantini, N., & Wurjinem, W. (2021). Kesulitas Guru Dalam Pelajaran Tematik Di Kelas V SD Negeri 38 Kota Bengkulu Selama Pembelajaran Daring. 8(2), 303–309.
Ramadhani, D. (2018). Pengaruh Interaksi Guru-Siswa Dan Lingkungan Belajar Terhadap Minat Belajar Ekonomi Siswa. Jurnal Pendidikan Dan Ekonomi, 7(6), 524–532.
Santika, I. W. E. (2020). Pendidikan Karakter Pada Pembelajaran Daring. Indonesian Values And Character Education Journal, 3(1), 8–19.
Sari, D. D. (2021). Permasalahan Guru Sekolah Dasar Selama Pembelajaran Daring. Jurnal Ilmiah Kontektual, 2(02), 27–35.
Sumardi, L., & Wahyudiati, D. (2021). Using Local Wisdom to Foster Community Resilience During the Covid-19 Pandemic: A Study in the Sasak Community, Indonesia. Advances in Social Science, 556(2020), 122–127. https://doi.org/10.2991/assehr.k.210525.059
Umam, F., Al-qadri, B., & Ismail, M. (2022). Pelaksanaan Pembelajaran Daring Di Prodi PPKn FKIP Universitas Mataram. Jurnal Pendidikan Sosial Keberagaman, 9(1), 49–56.
Wahidmurni. (2017). Pemaparan Metode Penelitian Kualitatif. 1–17. https://doi.org/10.1016/j.addr.2018.07.012%0Ahttp://www.capsulae.com/media/Microencapsulation - Capsulae.pdf%0Ahttps://doi.org/10.1016/j.jaerosci.2019.05.001
Wahyuningsih, K. S. (2021). Problematika Pembelajaran Daring Di Masa Pandemi Covid-19 Di SMA Dharma Rraja Denpasar. Jurnal Pangkaja, 24(1), 107–118.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Khopipah Khopipah, Bagdawansyah Alqadri, Lalu Sumardi, Muhammad Mustari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
Authors should sign the copyright transfer agreement when they have approved the final proofs sent by Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan prior to the publication.