PENGGUNAAN INTERNET SEBAGAI SUMBER BELAJAR OLEH MAHASISWA
DOI:
https://doi.org/10.31571/bahasa.v2i2.247Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui sikap mahasiswa dalam menggunakan internet sebagai sumber belajar oleh mahasiswa semester II Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris tahun akademik 2012/2013.Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah descriptive quantitative. Jumlah total mahasiswa yang dipilih dengan menggunakan purposive sampling adalah berjumlah 65 orang mahasiswa. Dari hasil penghitungan statistic didapatkan bahwa 71.55% (n=46) memiliki sikap positif terhadap penggunaan internet sebagai sumber belajar. Sedangkan 28.45% (n=19) memiliki sikap negative. Dari data, didapatkan bahwa sebagian besar mahasiswa yang suka belajar dengan internet adalah 63 orang=97%. Sehingga disarankan pada mahasiswa agar terus menggunakan internet sebagai salah satu sumber belajar sebagai pengayaan materi yang sudah diterima dari dosen di kelas.Kemudian bagi dosen dapat terus mendukung, memotivasi dan memfasilitas kepada mahasiswa dalam rangka pemanfaatan internet sebagai sumber belajar.untuk penelitian berikutnya diharapkan dapat mengkover gender, motivasi, dan hubungannya dengan prestasi mahasiswa.
Kata Kunci: Internet, Sumber Belajar, Sikap
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
License and Publishing Agreement
In submitting the manuscript to the journal, the authors certify that:
- They are authorized by their co-authors to enter into these arrangements.
- The work described has not been formally published before, except in the form of an abstract or as part of a published lecture, review, thesis, or overlay journal.
- That it is not under consideration for publication elsewhere,
- That its publication has been approved by all the author(s) and by the responsible authorities – tacitly or explicitly – of the institutes where the work has been carried out.
- They secure the right to reproduce any material that has already been published or copyrighted elsewhere.
- They agree to the following license and publishing agreement.
Copyright
Authors who publish with Jurnal Pendidikan Bahasa agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.